محتویات آزمون DSH

محتویات آزمون DSH

آزمون DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)، از آزمون های معتبر  آلمانی است که توسط هر یک از دانشگاه ها در کشورهای آلمانی زبان برگزار می شود . بنابراین از قوانین مشخص شده ای تبعیت نمی کند. آزمون DSH بعضی دانشگاه ها می تواند آسان تر و برخی دیگر سخت تر باشد. دقت داشته باشید، برای اینکه بتوانید در آزمون DSH شرکت کنید، باید حداقل دارای مدرک سطح C1 باشید. نکته مهم درباره آزمون DSH این است که  در صورت عدم قبولی ، داوطلب می تواند بدون محدودیت مجددا در آزمون شرکت کند.

ساختار آزمون DSH

امتحان DSH از دو بخش شفاهی  و کتبی  تشکیل شده است. در بخش کتبی ، داوطلبان می توانند در  طی آزمون کتبی  یک واژه نامه آلمانی-آلمانی  هم استفاده کنند.

بخش شفاهی شامل صحبت کردن 30% از کل آزمون را تشکیل می دهد. معمولا در  این بخش داوطلب به طور مستقیم با یک فرد دیگر  که  به مهارت زبانی  فرد نمره می دهد، صحبت می کند. در برخی موارد هم داوطلب با یک کامپیوتر صحبت می کند. در کل آزمون DSH، در یک مرکز  آزمون و یا در خود دانشگاه برگزار می شود.  بخش کتبی شامل خواندن و درک مفهوم 20%، شنیدن و درک مفهوم 20%، نوشتن 20%  و  مهارت درک مطالب علمی 10% از کل محتویات آزمون DSH است.

هر  بخش  کتبی  و شفاهی  DSH در روزهای مختلف برگزار می شود. داوطلبان ابتدا در آزمون کتبی  شرکت می کنند؛ تنها در صورت قبولی  در بخش کتبی DSH  اجازه دارند در  بخش شفاهی هم شرکت کنند. لازم به ذکر است، برای کسب مدرک DSH شما باید هر دو بخش کتبی و شفاهی را پاس کنید.

سطح قبولی لازم در آزمون DSH

نمره آزمون DSH بین 1 تا 3 محاسبه می شود. طبق چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها DSH 1 مطابق سطح B2، DSH 2 مطابق سطح C1 و DSH 3 مطابق سطح C2 است. مدرک DSH 1 معادل کسب 57%-67% از کل نمره، DSH 2 معادل 67%-81% و DSH 3  بیشتر از 82% از تمام نمره آزمون است.

مدرک DSH 1 اعتبار چندانی ندارد. برای رشته های مهندسی  و اکثر رشته ها DSH 2 کافی است. اگر داوطلب تحصیل در رشته هایی مثل حقوق یا پزشکی  هستید، به  DSH 3 نیاز خواهید داشت.

 

علاقمندان به کسب تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد آزمون DSH می توانند به هر یک از لینک های زیر مراجعه نمایند.

محتویات آزمون DSH | مراکز برگزاری آزمون DSH منابع آزمون DSH هزینه آزمون DSH | زمانبندی برگزاری آزمون DSH | اعتبار مدرک آزمون DSH

 جهت اطلاع از پکیج های آمادگی آزمون های زبان، نکات مهم در اپلای، موقعیت های تحصیلی همراه با فاند و تجربیات دانشجویان موفق در اپلای به اینستاگرام و تلگرام زونکن اپلای بپیوندید.

 

کاربر گرامی سایت در حال بروزرسانی است. در صورت بروز هر گونه مشکل، پیشتر از شما پوزش می خواهیم. تا چند ساعت آینده مشکل برطرف خواهد شد.

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: Module 'timezonedb' already loaded

Filename: Unknown

Line Number: 0

Backtrace: